استفاده ازصابونها به عنوان پاک کننده سطحی بسیار رایج است و بسیاری از ما صابون ها را به عنوان یکی از پاک کننده های مناسب می دانیم غافل از اینکه صابون پاک کننده چندان مناسبی نیست و دارای معایب فراوانی است که از آن میان می توان به چند مورد زیر اشاره نمود:
دوری کردن از بوهای ناخوشایند و جذب بوهایمطبوع شدن یک واکنش طبیعی است. ما به طور ناخودآگاه به این بوهایی که در یکی از این دو گروه قرار می گیرند، واکنش نشان می دهیم. بوی مطبوع غذی در حال پخت، در شرایطی که فرد گرسنه باشد، ترشح بزاق را سبب می شود یا بوی علف تازه چیده شده به فردی که شدیداً مضطرب است، آرامش می دهد.
عطر درمانی بر پایه این واکنش های غریزی و طبیعی به بوها بنا شده است.یک ساعت زنگ دار می تواند تنظیم بشود تا شما را با بوی مشخص و در ساعت مقرر بیدار کند. بیماران می توانند پیش از تحمل و آغاز روش های درمانی به کمک بخور کردن و بوییدن برخی بوها آرام شوند.
تولید کنندگان اتومبیل باید به فکر طراحی سیستم تهویه ویژه ای باشند که بوها و عطرها را از اتومبیل خارج کند تا راننده ها در حین رانندگی هوشیار باقی بمانند.
چگونه ماندگاری بوی عطر را زیادتر کنیم شما رایحه عالی مورد نظرخود را در قیمتی مناسب پیدا کرده اید ، اما هر زمان که از آن استفاده میکنید، به زودی و در عرض چند ساعت بوی آن از بین میرود. چرا این اتفاق میافتد؟
شما رایحه عالی مورد نظرخود را در قیمتی مناسب پیدا کرده اید، اما هر زمان که از آن استفاده میکنید، به زودی و در عرض چند ساعت بوی آن از بین میرود. چرا این اتفاق میافتد؟ روش های را بیاموزید تا به شما اطمینان بدهد که بوی عطرتان در سرتاسر شب یا روز قوی و خوب باقی میماند.
در دوران گذشته، در عصر ملکه الیزابت اول و همچنین زمان سلطنت قاجار، رنگ پریده به قدری جذاب بود که زنان برای داشتن صورتی به سفیدی ظروف چینی،جان خود را به خطر می انداختند .آنها چهره خود را باپودری سفید رنگ به نام سریوس (ceruse) یا همان سفیداب که ترکیبی بسیار سمی از سرب بود.
عتماد به نفس تأثير مهمي در سازماندهي رفتارهاي سالم و سازنده فردي و اجتماعي انسانها دارد، در نتيجه والدين ، نهادها و مربيان آموزشي همه ميخواهند بدانند بهترين راه براي دروني كردن اين حس در كودكان و نوجوانان چيست؟ به ويژه كه پژوهشگران روانشناسي نيز معتقدند فقدان اعتماد به نفس در افراد، پايه و اساس بسياري از معضلات اجتماعي است.
ولي واقعيت اين است كه گر چه در زمينه اعتماد به نفس، بيش از صد سال مطالعه و تحقيق شده است، اما
پدر و مادر اولین كسانی هستند كه متوجه رشد حركتی، رشد كلامی و كارهای ذهنی فرزند خود می شوند. رشد زودرس حركتی، كلامی و ذهنی از ویژگی های كودكان دارای هوش بالا است.
این كودكان مستقل تر از سایر بچه های هم سنشان هستند و كنجكاوی های بیشتری نسبت به محیط اطرافشان از خود نشان می دهند.
هرچند برای تشویق كودكان به ورزش كردن و جلب توجه والدین به كمتحركی آنها روزی با نام روز جهانی پیادهروی تا مدرسه ابداع شده است، اما تنها معدودی از والدین راضی میشوند فرزند دلبندشان را حتی در چنین روزی پیاده به مدرسه بفرستند. دلیلش هم این است كه آنها معتقدند رساندن بچهها تا مدرسه یا سوار كردن آنها در تاكسی یا اتوبوس ایمنی بیشتری دارد تا اینكه بچهها را تنها و پیاده به مدرسه بفرستیم و دایم خیالمان ناراحت تصادف یا بچهدزدها باشد.
البته بسیاری از بچهها در مسیر مدرسه نباید از خیابانهای اصلی عبور كنند ولی هنوز
بچهها مدتها قبل از پاگذاشتن به دوران بزرگسالي فشار رواني را تجربه ميكنند. برخي کودکان مجبورند با مشکلاتي چون کشمکشهاي خانوادگي، طلاق، تغييرات دائمي مدرسه، همسايهها، توافقات مراقبت از کودک، فشار گروههاي همسال و بعضي وقتها حتي با خشونت در خانواده يا جامعهشان دست و پنجه نرم کنند. بيشتر والدين كودكان نوپا آرزو مي كنند كه كودكشان بتواند تنهايي خودش را سرگرم كند. اين خواسته والدين منطقي است، چون كودك نوپا مي تواند اسباب بازي ها را بر دارد، با آن ها بازي كند، دنبال توپ بدود و كتاب ورق بزند. نوپاها آموخته اند كه مي توانند خودشان كارهايي انجام دهند و اتفاقا اغلب هم در انجام كارها توسط خودشان پافشاري و سماجت به خرج مي دهند.
با اين همه يك بچه يك ساله همچنان دوست دارد دور و بر والدينش بچرخد، ما مي توانيم به او كمك كنيم كه بياموزد چگونه
مقطع ابتدايي زير بناي مقاطع ديگر تحصيلي مي باشد و در مقطع ابتدايي نيز پايه اول اساس پايه هاي ديگر مي باشد و هر چقدر دانش آموزان در اين پايه بهتر آموزش ببينند در پايه هاي ديگر راحت تر هستند و بالعکس ; در پايه اول دو درس رياضي و فارسي ( قرائت فارسي و املاي فارسي کليدي هستند و بيشترين ساعات به اين دو درس اختصاص مي يابد و از بين دو درس ذکر شده درس فارسي از اهميت دو چنداني برخوردار مي باشد. به طوري که بدون يادگيري درس فارسي ، يادگيري دروس ديگر تقريبا غير ممکن مي باشد. چندين بار بود که آموزگار پايه دوم از وضعيت تحصيلي دو دانش آموز ابراز نگراني مي کرد و آنان را در حد دانش آموزان پايه اول هم نمي دانست . از عدم پيشرفت تحصيلي آنان صحبت مي کرد; مدير مدرسه با اولياي دانش آموزان ذکر شده ، مشاوراتي را بعمل آورد . قرار شد آنان به فرندان خود کمک کنند و همگام با معلم درس ها را تکرار و تمرين کنند.بعد از گذشت يک ماه ، متاسفانه پيشرفتي حاصل نشد در جلسه شوراي معلمان وضعيت دانش آموزان مذکورمورد بحث قرار گرفت . پيشنهادهايي ارائه گرديد و بنده را مامور رسيدگي به اين دانش آموزان نمودند ، من هم با بررسي نمرات سال گذشته آنان و مشاوره با والدين و معلم پايه دوم آنان مطالبي را جمع آوري نمودم.